Fitness / Lessen

Ongeacht wat je doelstelling of je lichamelijke conditie is, je kunt bij ons aan de slag met jouw persoonlijke doelen. Of je nou fitter, slanker of sterker wilt worden, of misschien wil je wel gewoon lekker bezig zijn. Onze gekwalificeerde instructeurs staan voor je klaar, zodat je het maximale uit je training kunt halen.

Groepslesrooster

Fitness

In onze fitnessruimte is er voldoende apparatuur, ruimte en deskundigheid om een ideaal en uitgebreid trainingsprogramma op te stellen. We starten bij iedereen met een fittest, waarmee we jou startniveau bepalen en daarna wordt een persoonlijk schema gemaakt door onze fitnessinstructeurs. Samen helpen we je je doelstelling te bereiken. Na een bepaalde periode kun je een her-test plannen, om te kijken hoe je voortgang is.

Milon

Fitness
De Milon Cirkel is een slimme combinatie van volautomatische toestellen (circuittraining). Je instructeur stelt éénmaal alle toestellen voor je in, en al je gegevens worden bewaard op een chipkaart. Je doet 6 spierversterkende oefeningen en tussendoor werk je aan je conditie. Snel, veilig en heel eenvoudig.

Je volledige training op de Milon Cirkel duurt slechts 35 minuten! Mocht je eerst een warming-up doen wat we wel aanraden, komen er zo’n 10 minuten bij. Het belangrijkste is dat je voelt dat je in slechts 35 minuten tijd écht goed gesport hebt.

De centrale ‘bubbelzuil’ geeft het trainingsritme aan. Eén minuut trainen en 30 seconden tijd om van toestel te wisselen. Iedereen traint op hetzelfde ritme, maar elk op zijn eigen niveau.

Na elke training op de Milon Cirkel gaat je lichaam dagenlang meer vetten verbranden door de verhoogde stofwisseling na een effectieve training! 2 x per 10 dagen de Milon Cirkel is ruim voldoende voor een zeer goed resultaat doordat je intensief genoeg oefent.

In enkele maanden tijd zal je spectaculair resultaat hebben als je de richtlijnen van de trainers volgt en regelmatig je weerstand aanpast!
Dit moet je een keer ervaren hebben. Maak snel een afspraak voor een proeftraining!

Spinning

Fitness
Spinning is een effectief fietsprogramma voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten. Het is een workout met muziek op een soort hometrainer onder begeleiding van een instructeur. De fiets is voorzien van een knop waarmee je de weerstand en dus ook de training steeds zwaarder kunt maken. Tijdens het spinnen maken we gebruik van een hartslagmeter om zo doelgericht te kunnen trainen. Onze lessen zijn opgebouwd in hartslagzones, dat houdt in dat we cursisten vragen om tijdens een oefening op een bepaald percentage van hun kunnen te fietsen. Deze persoonlijke hartslagzones worden bepaald aan de hand van een omslagpunt-berekening (test).
Het spinning programma is een leuke en veilige groepstraining voor iedereen, mannen en vrouwen, jong en oud, beginner of gevorderde. Iedereen kan immers fietsen en door de afstelbare weerstand van de fiets kan iedere deelnemer op zijn of haar eigen niveau en intensiteit trainen.

Yoga

Fitness
Clubyoga is een groepsfitnessprogramma gebaseerd op oosterse ontspanningsoefeningen uit de yoga en tai chi. Tijdens de les richten we ons op ademhaling en concentratie, waardoor de geest geprikkeld wordt. Daarnaast prikkelen we het lichaam door oefeningen gericht op coördinatie, flexibiliteit en kracht. ClubYoga vormt een ideale combinatie van ontspanning en inspanning.

Clubyoga is geschikt voor een brede doelgroep, ongeacht leeftijd, niveau en geslacht. De les kan ertoe bijdragen dat rugklachten en gewrichtsklachten verminderen. Bij ernstige klachten is het raadzaam alvorens de les te volgen de instructeur op de hoogte te stellen en een fysiotherapeut te raadplegen. Na het volgen van een reeks ClubYoga lessen zult u merken dat uw fitheid toeneemt, uw lichaamshouding verbetert en uw balans, kracht en flexibiliteit toenemen.

Daarnaast krijg je tijdens de les de kans even te ontsnappen aan de dagelijkse drukte. Ontspanning en inspanning wisselen elkaar af op de klanken van rustgevende muziek. De oefeningen hebben als doel de spieren sterker en langer te maken, maar geven je ook een ontspannen gevoel. U verlaat de les met een leeg hoofd, een gezond lichaam en nieuwe energie.

Steps

Step aerobics of Steps is een vorm van aerobics waarbij gebruik gemaakt wordt van een opstapbankje. Het is een training die voor iedereen geschikt is, mannen en vrouwen, oud en jong. Doordat je beurtelings op en af het bankje stapt, worden vooral je benen, billen en heupen goed getraind.

Tijdens een step aerobics-training beweeg je op de maat van de muziek. Tijdens de training krijgen de deelnemers een choreografie aangeleerd, waarbij ze op het bankje stappen en armbewegingen doen. Het bankje kun je op verschillende hoogte afstellen. Afhankelijk van jouw belastbaarheid, wordt de hoogte van je bankje bepaald.

Door aan step aerobics te doen, verbeter je niet alleen je uithoudingsvermogen, maar ook je figuur en houding. Ook voor wie een paar kilo wil afvallen, is step aerobics de ideale training.

Ben Fit

Wilt u hulp in de strijd tegen de kilo´ s of in het vinden van een gebalanceerde levensstijl? Dan staan wij u bij en kunnen wij u adviseren. Een BenFit Coach is speciaal opgeleid om gezonde mensen met over- of ondergewicht en / of eetproblemen te begeleiden. Samen pakken we de wortels aan van uw problemen. Bij de begeleiding spelen motivering, voeding – en bewegingsvoorlichting een grote rol. Verschillende combinaties van begeleiding en programma´ s zijn mogelijk. Alles wordt afgestemd op uw persoonlijke wensen en doelstellingen. De begeleiding gebeurt individueel.

Squash

Fitness
Squash is een racketspel dat door twee personen in een gesloten ruimte wordt gespeeld en een klein beetje vergelijkbaar is met het tennisspel, althans in zoverre dat de spelers hier niet tegenover elkaar staan maar naast elkaar en gebruik kunnen maken van muren. Er is dan ook geen net gespannen en de (zachte) bal wordt steeds tegen de tegenoverliggende wand gespeeld. Het is een spelsport waarbij alles draait om conditie, souplesse en behendigheid.

Elastiek training

Hier train je met fitness trainingsbanden. Ook wel fitness tubes genoemd. Met de weerstand die de banden bieden kun je alle belangrijke fitness oefeningen voor borst, rug, armen, schouders, benen en natuurlijk je buik trainen, zodat je snel in shape raakt.

Hoe harder jij trekt, hoe meer weerstand je krijgt en hoe zwaarder je dus traint. Fitness elastieken zijn ideaal en blessurevrij. Door de geleidelijke weerstand die de elastieken bieden, neemt ook de weerstand op je spieren met geleidelijke stapjes toe. Wanneer je de trainingsbanden oprekt, kom je vanzelf een punt tegen waar de band sterker is dan jij. Het grote verschil met trainen met gewichten, is dat je je spieren meteen maximaal traint, op een veilige manier.

55+ gym

In groepsverband met leeftijdsgenoten werken aan uw conditie, houding en gezondheid op een verantwoorde manier en onder deskundige begeleiding. Er wordt gestart met een bewegingsles waar spierversterking, coördinatie en flexibiliteit en lenigheid centraal staan. Vervolgens wordt er onder het genot van een kopje koffie of thee bijgepraat over de gebeurtenissen van de afgelopen week.

Na de koffietijd wordt er nog een uur gezamenlijk gesport in de fitness ruimte, waar iedereen een eigen programma heeft, gespecialiseerd op zijn of haar wensen. Zeer geschikt voor mensen die graag in groepsverband willen starten met sporten. Daarnaast speelt gezelligheid ook een belangrijke rol!